staryweb-oldskauti.vlcata.eu

Dnes je:
Kronika

Novinky
Přecházíme na nový web! (31. 03. 2014)
Od zítřka už není tento web aktualizován - máme nový ....
dělička
MUŠINKA (24. 03. 2014)
se konala o víkendu v našem DBCB - Kikina a Bobina se jí účastnily ...
Šneci měli bezva družinovku (22. 03. 2014)
na kterou pozvali kluky, kteří do ŠESTKY nechodí ....
dělička
30.10.-1.11.2009 - Rychlebské hory na kole i pěšky

(Irča) V televizi jsme shlédli reportáž o pěkné cyklostezce v Rychlebských horách. Proč to nezkusit? A tak už zase šlapu do kopce.  Připadám si jako idiot a na otázku, co tady v té zimě a blátě dělám, nenacházím odpověď. Ale šlapu a doufám, že se to jako vždy utřepe. Že mlha ustoupí, vysvitne sluníčko a za tu „námahu“ budeme odměněni alespoň pěkným výhledem.

Na kolo nasedáme až kolem oběda, volíme tedy kratší trasu. Dazul má sice tajný sen (který asi tak šestkrát za cestu zopakuje) dojet až do nejzazšího cípu, ale to se mu se mnou nepodaří. Nějak mi to nejezdí. Nemám z toho už takovou radost jako dřív.

Počasí se umoudřuje, mlha ustupuje a my jedeme nádhernou krajinou. Míjíme místo, kde měl tábor Bohouš se svým oddílem. Při zavítání na polskou stranu konstatujeme, že mají líp udržované cesty a zvažujeme, jestli nejet do Polska. Nakonec se držíme původní trasy.  Docela nás rozesměje uprostřed lesů na spíše necestě cedule začátek a konec obce. To si musíme vyfotit. Zpět se vracíme kolem docela velkého stáda krav. Dazul tentokrát neprojevil chuť se svézt, tak se jen díváme. Ne že by to pro nás byla nějaká vzácnost, ale v tomhle podzimním zbarvení, v podvečer, s jemnou jinovatkou je to fakt hezký pohled. Večer přejíždíme na jiné místo, vaříme večeři a k nelibosti Dazula nocujeme v autě.

Ráno nás vítá jinovatka, zima a sluníčko. Vypadá to na opravdu hezký den. Snídáme a vyrážíme, tentokrát pěšky. Cesta začíná pro změnu stoupáním J. Ale je to hezké stoupání. Mám čas se dívat kolem sebe, vnímat krásy podzimu, máme možnost si povídat. Ráda chodím pěšky.

Míříme k vodopádům. Jde se dobře, protože noční mráz zakonzervoval bahno do pochůzí podoby. Všude kolem nás je však vidět kalamita způsobená nenadálým a brzkým sněhem. Stromy, ještě nezbavené listí, polámané pod tíhou mokrého sněhu. Je to smutný obrázek.

Zhruba v jedenáct přicházíme na místo. Cíl naší cesty jsme však málem minuli, až na poslední chvíli si Dazul všiml odbočky. Scházíme dolů k ne moc velkému, ale pěknému vodopádku. Dazul se mě pokouší přemluvit alespoň ke třem tempům v jezírku pod vodopádem, ale teplota vody se příliš blíží teplotě rumunského ledovcového jezera Lala Mare, jen teplota vzduchu je poněkud nižší (asi o 20 stupňů). Takže když z koupání nic není, obracíme zpět k autu.