staryweb-oldskauti.vlcata.eu

Dnes je:
Kronika

Novinky
Přecházíme na nový web! (31. 03. 2014)
Od zítřka už není tento web aktualizován - máme nový ....
dělička
MUŠINKA (24. 03. 2014)
se konala o víkendu v našem DBCB - Kikina a Bobina se jí účastnily ...
Šneci měli bezva družinovku (22. 03. 2014)
na kterou pozvali kluky, kteří do ŠESTKY nechodí ....
dělička
1.-10.8.2008 Expedice Rumunsko - Rodnei a Maramureš

ukázka z expediční knihy: 4.den - pondělí 4.srpna 2008 (Dazul) V 7:08 jsme byli už vylezení ze stanu a vítali jsme prosluněné ráno. Pietrosu - nejvyšší hora Rodnei - na který dnes chceme vylézt, není vidět, protože je v mlze. Tady se koneckonců počasí mění během minuty i 2x. Ve výšce cca 2000 metrů je to ale běžné. Překvapit to může pouze profíka Medvěda, který si s sebou nevzal plášťenku a Fantu, který jezdí zásadně bez karimatky.

(klikni na fotku a dosteneš se do fotogalerie z expedice po Rodnei a Maramureš)

V 8:27 už stoupáme na hřeben. U první větší skály necháváme bágly a zabezpečujeme je proti dešti. Neseme jen jeden bágl ve které je
jídlo a doklady. Na hřeben to je od naší skrýše jen 40 výškových metrů. 8:50 jsme už na hřebenu a šlapeme směrem na Pietrosu. Je to dál než jsme čekali, ale výrazně blíž než hlásal turistický ukazadel dole v sedle.
10:16 jsme na nejvyšší hoře Rodnei - Pietrosu měří 2303 metrů. Vypadá skoro stejně jako před dvaceti lety - jen ten plot z ostnatého drátu vzal čas a vojenský kamenný příbytek je zpustlý a vybydlený. Hromadné foto naší části expedice, vrcholová plechovka broskví a kondenzovaného mléka, chleba s uherákem, cibulí, sýrem a hlavně klíčový telefonát (tady je totiž signál na mobil) do opravny v Bystric. Máme si zavolat ve středu, ale auto asi opraví.
V 11:20 už sestupujeme zpátky k našim báglům. 12:20 jsme u nich. Do sedla pokračujeme místy pro hřebeni, místy traverzem. V sedle
jsme ve 13:30. Ze sedla “Tarnita La Cruce” (1985 mnm) to je podle ukazatele nahoru na Pietrosu 5 ore (5 hodin). My to za tu dobu zvládli nahoru i dolů.
Značení v Rumunských horách (je-li nějaké) je od toho v Česku skutečně odlišné.
Ve 13:43 si Fanta s Medvědem vykoledovali útok pasteveckých psů. Provokativně na ně štěkali a když se místní šakalové zorie ntovali, vyvinuli oba jelimani nekutečnou rychlost, aby jim zdrhli. S bágly se utěká dost mizerně. A navíc jak naschvál nebyl na trávě žádný šutr, kterým by si u šakalaů sjednali respekt. Fanta zvolil klamavou taktiku a dělal, že nějaký šutr bere, načež se hafani stáhli. Všichni jsme doufali, že tohle ponaučení nejmladším členům naší výpravy stačí. Ale oni nás i tak ještě dneska dokázali “rozesmát”.
14:02 vytahujeme pršiponča nebo protidešťové obaly na bágly. To už je Fanta daleko před námi a my obcházíme traveztrem ze sedla “Saua Obarsia-Rebri” (1985 mnm) vrchol hory “Vf.Cormania” (2033 mnm) a “Vf.Repede” (2074 mnm). Medvěd vybíhá za Fantou, aby jej stáhl zpět a já jako nejpomalejší člen výpravy pokračuju dál sám. Slibuju si od toho, že kdyby náhodou Fanta zvolil sestup přímo dolů, můžu na něj narazit.
Ve 14:41 už jsme zase všichni spolu. Sundáváme pláštěnky, nabíráme vodu a pokračujeme do sedla “Saua Intre Izvoare” kde je moc hezká vyvěračka. Tudy procházíme v 16:05.
16”45 se k nám přidává nějaký zatoulaný pastevecký šakal, který se nás neustále drží. Fanta mu po chvíli dal jménu Jurka. A tak máme svého psa.
Na noc jsme to zapíchli kousek pod sedlem “Tarnita Barsanului” (1970 mnm) - je 17:33, když začínáme stavět stany. 18:57 jsme po jídle a většina z nás i umytá v místním dešťovém jezírku. Večer je docela silný déšť a Jurka se pořád drží našich stanů. Je to věrný šakal :-)

Celou Expediční knihu si můžeš stáhnout.
Některé mapy rumunských hor lze stáhnout zde