staryweb-oldskauti.vlcata.eu

Dnes je:
Kronika

Novinky
Přecházíme na nový web! (31. 03. 2014)
Od zítřka už není tento web aktualizován - máme nový ....
MUŠINKA (24. 03. 2014)
se konala o víkendu v našem DBCB - Kikina a Bobina se jí účastnily ...
Šneci měli bezva družinovku (22. 03. 2014)
na kterou pozvali kluky, kteří do ŠESTKY nechodí ....
dělička
Článek z Velké Fatry (21. 03. 2014)
konečně dokončen a vyvěšen do kroniky na www
Nová vývěska (20. 03. 2014)
s fotkami z oslav 17.výročí ŠESTKY
dělička
17.výročí ŠESTKY (16. 03. 2014)
se "slavilo" v klubovně - Dětském bezbariérovém centru Březiny ...
18.8.-1.9.2007 OS expedice Norsko

Z oldskautské expedice bude vydána Expediční kniha. Tak zatím jen pár ukázek :-)

Úterý 28.8. 2007

(Radek) Storondane – hora v národním parku Rondane se tyčí do výšky 2138 m n. m. Na nás čekala dneska. Po ranním klasicismu jedeme na parkoviště, kde zanecháváme naše autíčka a Mirisa s Danků. Cestou ještě platíme zmatené mýtné 15 NOK, které kdyby sme nezaplatili tak se nic nestane. Pět kilometrů dlouhý trečík pod Storondane ubíhá jako voda. S Brašulem tlacháme o ptákovinách a tak u chaty pod Storondanem stepujem po necelé hodince chůze. Pořád ještě cítím bolavý kotník a doufám, že to přejde. Marně. Vyrážíme dobýt vrchol. Stoupáme po kamenité suti mijíme říčku zařezanou do skalního kaňonu a splečníky nám pořád tvoří kamenní mužici. Po dobytí falešného vrcholu se rozdělujeme na dvě skupiny. Anita, Sabča, Kačka, Kecka sestupují zpátky k chatě a útočná trojka Mája, Brašule a já vyrážíme na vrchol. To co se jeví jako krátká vzdálenost je ve skutečnosti ještě hodinový namáhavý výstup. Zvedá se vítr a sněží. Cestou potkáváme ještě nějaké nadšence, kteří se jako my trmácí na horu. Měsíční krajina. Tak vypadá vrchol. Zasněžené bloky kamenů, valící se mlha, která se jen na chvilku roztrhá aby nám odkryla propast pod náma a zase vítr. Dáváme vrcholové dobroty a hajdy dolů. Sestup je stejně namáhavý. Kolena trpí, ale jde to. U chaty potkáváme zbytek výpravy a jdeme k autům. Skáčeme do aut a jdeme hledat tábořiště.

Středa 29.8. 2007

(Fanta, Mája, Kecka) Vyjeli jsme naprosto přesně kolem deváté. Brašulova pomsta za zabarikádovaný stan se zdařila. Fantovi se urval řetaz na kole. Naštěstí byl plně vybaven motykou, sekerou, svěrákem, kladivem šroubovákem a hlavě multifunkčním klíčem s nýtovačkou řetazu. Řetaz byl 68 cm. Po znýtování nanečisto se prodloužil. Povedlo se. A následně se povedlo i snýtování na čisto. Řetaz je opět dlouhý 68 cm, kolečko má 20 zubů jedeme dál. Kořen, šutr, kostitřaska, masážní lávka, méšek, kořínek, lišajek, jezírko a otočná značka – její otočení však neprošlo a tak pokračujem po cyklostezce jak vyšité pro české turisty dál a dál. Fanta přebírá roli kameramana a cérky zodpovědně přebraly roli cyklistek zubících se na kameramana. Jedeme dál, šlapeme jak urvaní . U Guest Buku odpočíváme a robíme zápis do Buku. Taktéž pojídáme fialovou krávu milku, bučí ještě v žaludku a jedeme dál. Šutýrek, méšek, sjezd, křovíčko, které se Mája rozhodla prozkoumat. Jezírko, lišajek, lávka kostitřaska. Na parkovišti záchod jak kráva, který Fanta okupoval skoro půl hodiny. Dál sme jeli po cestě a začalo sněžit. Focus na pravo, za sněhovou kalamitou tranzit taktéž na pravo. Slečna programová vedoucí hlásí sms zprávou zpoždění druhé skupiny. Proto odjíždíme do Gjendesheimu na chatu, na norky a pohledy. Teplá voda, elektrika, záchod, mandlový koláč, čaj, kafe – sliny tečou po podlaze do sklepa. Jeden norek hnusnější než norka, rasa neznámá, jazyk smíšený, přízvuk neidentifikovatelný ( v rámci našich možností). Vycházíme na pokyn k návratu od slečny programové vedoucí Anity magistry Sedlákové. Dočkali sme se. Sedáme na naše šlapkoklapka stroje a jedem. Shledání s druhou skupinou proběhlo. Odjíždíme doplnit zásoby tekutin. Vlaječka na obzoru, což znamená že Kecka opět slintá na podlahu vozidla. Hledáme kryt pro dnešní noc, podobá se včerejšímu. Přišla se s námi seznámit paní sněhová bouře a i přes náš nezájem se nám neustále pletla do vaření. Příznaky její přítomnosti sme na sobě nedali znát a tak paní bouře odešla brzy spát. A my též bo boj byl krutý a my unavení po náročném dni.