staryweb-oldskauti.vlcata.eu

Dnes je:
Kronika

Novinky
Přecházíme na nový web! (31. 03. 2014)
Od zítřka už není tento web aktualizován - máme nový ....
dělička
MUŠINKA (24. 03. 2014)
se konala o víkendu v našem DBCB - Kikina a Bobina se jí účastnily ...
Šneci měli bezva družinovku (22. 03. 2014)
na kterou pozvali kluky, kteří do ŠESTKY nechodí ....
dělička
30.12.2010 - velké lyžování na Chopku

(Pípa) Je ráno 30.12.2010 a vyrážíme lyžovat na Chopok! U Hyperky máme sraz s druhým autem ve kterém necháváme zákeřně Murzilka se třema holkama. V našem Fokusu jedeme Irča, Dazul, Zdendáš, Maťa a já, v Zafiře jede Murzílek, Pepína, Sabča a Anita. Aby situace nebyla tak jednochudá tak nejdelší lyže dáváme z našeho auta do rakve k Murzovi :-)) Počasí nám přeje, sněhu už míň, ale většina sjezdovek je otevřených, takže to vypadá na dobrou lyžovačku.

(Chceš-li se podívat na celou fotogalerii z této akce, klikni na fotku)

Cesta je však dost hladká, ve vyjetých kolejích lehce namrzlá a tak občas plaveme. Máťa dává k lepšímu historku, jak byl na svých nových skialpových lyžích na Karlovicích a při nenápadném pádu na sjezdovce v Karolince je obě zlomil těsně před vázáním. Ještě že byly v záruce. V Demanovské nás pouští na parking č.4 a po nachystání vyrážíme skibusem nahoru na Bielu púť. Všichni po vystoupení z busu míří vpravo a tak my zahýbáme vlevo. Koupit kartu za 31€ a můžeme vyrazit. Při nasedání na lanovku jsme ztratili Maťu, ale šak on sa najde. Jedeme na Lukovou a protože v tak velké skupině bychom si moc nezalyžovali, tak se trháme. Asi hodně, protože po příjezdu na dolní stanici zjišťuji, že jsem sám. Postupně testuju všecky sjezdovky, ale je to dost ledové a ani moje čerstvě nabroušené hrany se občas nechytají. Na mojí oblíbené černé sedmičce se moje hrana nechytá a v krásném karvingovém oblouku si sedám na bok a jedu pár desítek metrů po zadku, než se mi podaří zaseknout lyži a postavit se.

Blíží se čas oběda, tak volám kde kdo je. Asi za ¾ hodiny, což je dost dlouhá doba se slézáme na Lukové a dáváme si oběd. Kapustnica, parená buchta, kofola a kafé to jistí. Maťu nikdo neviděl, tak předpokládáme, že skialpuje někde výše a dále. Jelikož je už dost hodin, dáváme Spravodlivů Moguls. Je dost náročná i tak, ale teď ještě musíme kličkovat mezi kosodřevinou, protože je málo sněhu. Při jízdě v dolní části žlebu jsem brnknul nohou o kleč tak blbě, že se mi vypla lyže. To bohužel zjišťuji, až když chci zatočit na druhou stranu. Víc to rozpitvávat nebudu, nechť si závěr jak to dopadlo udělá každý sám.

Úplně poslední jízda nahoru a z Lukové vyrážíme z Dazulem a Zdendášem směrem na děrešský kotol. Traverzujeme až nad první žleb a pak jedeme dolů. Pod cca. 20cm prašanu je ledová deska, takže při zahranění uvolňujeme malé lavinky. Sjíždíme do lesa a po jakési cestičce jedeme pořád níž. V jednom místě se cesta větví a Dazul se od nás odděluje a jede jinama. Dole na sjezdovce se zase scházíme a vyrážíme na skibus. Po chvíli jsme skoro v plném počtu.

Cesta je úplně zablokovaná odjíždějícími auty. Skibus sice projel dozadu, ale než se vrátí to chvíli potrvá. A teď přichází velká chvíle pro Máťu: nové skialpové vázání Dynafit dnes neodzkoušel. Při zapínání do lyží se mu zlomil jeden z trnů, které drží botu. Vázání vydrženo jen o kousek víc, než lyže. A tak skončil dřív než začal. No a pak si kupte nové vybavení.  Máťa si musel jít půjčit do půjčovny lyže (za 21€ na den!!) a stoupací pásy co měl v batohu moc neužil. Statečně si pěšky vyšlápl až na do sedla a přejel na Chopok Juh, ale na skiaplech by z toho měl mnohem větší požitek.

Skibus přijel po neuvěřitelné půlhodině a svezl nás dolů k autu. Už za šera se loučíme s Chopkom a myslíme na to, že na jaře se vrátíme na poslední lyžovačku.
A taky abychom vrátili karty – máme v každé z nich 2€.