staryweb-oldskauti.vlcata.eu

Dnes je:
Kronika

Novinky
Přecházíme na nový web! (31. 03. 2014)
Od zítřka už není tento web aktualizován - máme nový ....
dělička
MUŠINKA (24. 03. 2014)
se konala o víkendu v našem DBCB - Kikina a Bobina se jí účastnily ...
Šneci měli bezva družinovku (22. 03. 2014)
na kterou pozvali kluky, kteří do ŠESTKY nechodí ....
dělička
9.10.2010 - CrossCountry

(Pípa) Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet a možná ještě dál jsou Velké Karlovice. Po mlze jaká byla v Jablůnce a na Vsetíně ani stopy. Nebe bez mráčku slibovalo krásný den na kolech. S mírným zpožděním jsme dorazili k partyzánovi kam nás spolehlivě dovezla Irča. Po cestě jsme měli na Hovězí zásah – Maťa byl povolán k akutnímu případu.

Dofoukáváme kola, chystáme věci a po nalezení kešky Maťou a Dazulem vyrážíme. První prověrka přichází hned za zatáčkou kdy začínáme stoupat na Čarták. Barvy listů na stromech mají úžasné barvy a sluníčko nám je krásně zasvěcuje. Slunce mezi stromy proniká jen stěží a na zemi vytváří ostrý kontrast. Světlo a stín. Míjíme rozhlednu na Čartáku, v zimě se na ni díváme ze sjezdovek na Kasárnách.

Čeká nás výšlap na Vysokou – nejvyšší bod Vsetínských vrchů. Na vrcholu odkládám co možu. Odměnou za námahu je úžasný výhled na Rozutec se Stohem, který je jako na dosah ruky. Vrchol je hodně zarostený, ale výhled právě na tyto vrcholy je možný díky průseku cesty. Další cesta ubíhá celkem dobře jen mám drobný problém při šlapání do prudkých kopců, kdy mi padá řetaz z největšího kolečka a taky fyzička dostává zabrat.

První vážný zádrhel nastal nad Jezerným v sedle Pod Kotlovou. Po chvilce kochání se rozjíždíme a v tom se ozvala rána a upadlo mi sedlo! Sedlovka drží, ale šroub pr. 8mm, který drží sedlo se ulomil jako nic. Kolem stojící turisti mají o zábavu postaráno a my musíme řešit co dál. Do Dazula jako by se vlila nová energie – koumá co s tím a že to vyřešíme. Jsem k tomu dost skeptický. Po chvíli pokusů se jako jediná možnost jeví přivázat sedlo k sedlovce šňůrou. Obětavě vytahuje z horního tunelu batohu špagát a jde se na to. Po chvíli sedlo celkem drží, prej akorát nesmím sedět moc vepředu.

Na Soláň to není daleko a tam uvidíme jestli to vydrží. Na Soláni sjíždíme od hotelu a přes hlavní cestu na druhou stranu k malé hospůdce. K našemu zklamání je však zavřeno. Pojíme něco z vlastních zásob a jedeme dál. Další drobný problém nastal někde pod Tanečnicou, kde Dazul píchl a měnil duši – naštěstí jen na kole.

Nepřestávám se divit těm barvám listů kolem – od zeleno-žluté až po sytě červenou se na stráních padajících do údolí střídají a vytváří fantastické mapy. Po cestě se trháme - Dazul jede a my s Maťou hledáme 3 kešky – vrch valašského klobůka. Na Ptáčnici dojíždíme každý zvlášť a setkáváme se až na Cábu. Dazul nýtuje řetaz, protože ho má na jedné straně prasklý. Jenže minule si nýtovačku zničil a ještě si nepořídil novou. Půjčuju svoju a po chvíli půjčuje i Maťa. Nakonec je řetaz opraven a jdeme na kyselicu a kofolu.

Po dobrém jídle se musíme rozdělit – Maťa jede na Vsetín, takže po chvíli odbočuje na Krošenk a my pokračujeme dál. Na hlavní cestě jsme za chvíli, ale ve stínu je pěkně chladno. Přejíždíme přes vrchol Dušné a padáme dolů a kolem ovčínu zase lezeme nahoru. Odbočujeme a sjíždíme nad Jablůnku. Sedlo sice drží, ale protože musím hodně stát bolí mě záda a nohy. Přeci jen po tom porodu ještě nejsem ve formě! Rozhoduju se, že s Dazulem pojedu kolem školy dolů a tam se rozdělíme – on bude pokračovat na Prženské paseky a já domů na druhý konec Jablůnky. Dole na křižovatce se loučíme a jedeme každý svou cestou.

Tady bych mohl skončit, ale nemůžu. Poté co jsem dorazil domů a pojedl se z ničeho nic zjevuje Irča a že potřebuje zavolat Dazulovi, protože si zapomněla mobil doma. Dazul jí totiž volal, aby pro něho přijela ke škole – ale tam jsme byli asi tak před 2 hodinami. Jelikož jsem mu zatím nevolal, můžu jen hádat co se stalo. Po zveřejnění fotek je to myslím celkem jasné, že?